NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Päris karmid mõtted. Nende valgusel võiks rahandusminister Jürgen Ligile umbusalduse avaldust hakata ette valmistama, mitte lasta tal rääkida, kui tubli poliitik ta ikka on. Tegelikkus on järjekordne näide harju keskmisest, kui ikka poolearused ametnikud poolearuste poliitikutega poolikult peeretavad - kui siinkohal vabalt vaprat Euroopa sõdurit tsiteerida.
Vasta
No
16.05.2012 10:41
siin mees räägib nagu asi on, pane mingi poliitikaan Ligi rääkima, siis käib ainult jahumine, jahumine, jahumine.Sihukestele poliitikaanidele ongi kott juba pähe tõmmatud ja tšuhnaa on kõigest ilma nagu peni pehmest leivast.
Välisinvesteeringud!? Ja mida see riigikohus siin otsustab, riigikohus ei tea ega peagi teadma midagi välisinvesteeringute maale toomisest. Riigikohtu põhiseaduse järelevalve menetlus näitab seda, et valitsuses ja riigikogus valitseb otsusevõimetus ja oskamatus end rahvusvaheliselt kehtestada
Vasta
mida
16.05.2012 11:00
sa nüüd öelda tahtsid? Et pole soliidne selle lepingu üle enam arutada, tuleks leppida ja siis järgmises lõigus, et see, kuidas meilt väljaimetavat summat arvestatakse, on ebaõiglane?! Arusaamatu. Lepingu p4.4. klausliga lepingut Eesti sõlmida ei tohi!
Vasta
Frisco
16.05.2012 11:03
Kallis rahvas. Kas te saate aru, et see on teie raha, mida ära hakatakse kinkima? Just nimelt kinkima. Tegemist ei ole investeeringuga. Mitte, et seal suurt vahet oleks, kuna ka võhik saab aru, et praeguses situatsioonis PIGS-i riikidele raha andmine ei saa olla kasulik investeering. Kas te mõistate, et me ei ole võimelised 1/3 riigieelarvest nädalaga välja käima, kui välismaalt käsk saabub ning, et see viib meid faktiliselt riigi ja rahvana pankroti ja võlaorjusesse? Kui te seda mõistate ning ikka midagi ette ei võta, siis ei ole teil hiljem kedagi teist peale enda süüdistada.
Vasta
eesti elajas
16.05.2012 11:10
tubli neivelt, ütleb ausalt välja, et eesti anti põhiseadusevastaselt ära juba rahaliiduga liitumisel (põhiseaduses on selle kohta säte, et eesti raha teeb eesti pank, aga meie juurajulgad situsid ja pissisid sellele sättele üksteise võidu, seletades, et see säte ei tähenda seda, mida ta tähendab).. aga üks pisiasi, mille puhul ma neiveltiga nõus pole, on tema suhtumine, et nii see asi käibki ja nii peabki.. ega ikka ei pea küll.. äraandjad tleb luku taha panna, isegi siis kui nad on riigijuhid
Vasta
DKW
16.05.2012 11:25
Tundub jah, et pääsetee on Euroopa Föderatsioon. Mida kiiremini see tuleb, seda parem. No ei oska eestlane oma riiki pidada. Mitte ei oska ja see koogutamine võõra võimu ees, see on kohe nii veres. kahju, et nii läks ja kahju, et me nii ränka hinda peame oma riigijuhtide lolluste eest maksma.
Vasta
terra
16.05.2012 11:28
Olen nõus, et oleme ajast maas. Hetkel ei tohiks seal enam midagi arutada olla, on selge, et rahaliit laguneb ja EL lakkab olemast. Seega mingit ajast arust mehhanismi seadsutada on tõesti rumalus. eesti peaks oma vead tühistama ja sellest jamast lihtsalt lahkuma.
Vasta
genn
16.05.2012 11:30
Iga rahvas on oma isandaid väärt.Lollil rahval ei saagi tarku olla.
mida
16.05.2012 11:00
sa nüüd öelda tahtsid? Et pole soliidne selle lepingu üle enam arutada, tuleks leppida ja siis järgmises lõigus, et see, kuidas meilt väljaimetavat summat arvestatakse, on ebaõiglane?! Arusaamatu. Lepingu p4.4. klausliga lepingut Eesti sõlmida ei tohi!
-------------------------------------- --------------------------------------- --------------------------------------- ---
Te saite Neiveltist üksüheselt aru. Pärast seda, mis on valitsuse ja parlamendi poolt korda saadetud, ennem allkirjastatud ja pärast kahetsetud, ei näe muu maailma silmis enam otsustest taganemine soliidne välja. See räägib kõige selgemalt ebakompedentsusest riigivõimu organites. Aga Neivelt ütleb ka seda, et siiski parem hilja kui mitte kunagi, sest kõikide oma õiguste delegeerimine Euroopa Ühendusele viib rahvuse suuremasse orjusesse ning tormituultest sõltuvusse kui me kunagi varem oleme olnud. Ka ei arva Neivelt, et ESM-i tingimused ja reeglid oleks kirja pandud ekslikult. Need härrased Brüsselis teavad, mida kirjutavad ja taotlevad. Minu lugupidamine õiguskantsleri büroo ametnikele ja loodan, et Riigikohus teeb Eesti Riigile vajaliku ja ainuõige otsuse.
Selged ja nähtavad faktid on peale välisfiramade kasumite väljaviimise on Eesti majanduse järjepidev mandumine, läbi erinevate, nõukaajal hästi toimunud infrastruktuuridele vajaminevate objektide, sulgemiste või likvideerimiste.
Eesti valitsejad on näidanud ja saavutanud suurepäraseid tulemusi sulgemiste, likvideerimiste ja lõhkumiste alal.
Tänu, Eestis olematule majandusjuhtimisele ja täielikult ebaõnnestunud reformidele polegi vist enam Eestil ilma EL abirahadeta võimeline eksisteerima.
Eesti iseseivusaja väga vähestest uusehitistest on vanglad, KUMU ja Stenbocki maja, valitsejatale.
ESM`ga liitumine ei halvenda kindlasti valitsejate rahakotti, elamise tingimusi ega muid hüvesid, ning pealegi valitsejad loodavad midagi võita oma "tarkusega", kuulekusega EL eest . Kindlasti võidavad valitsejad ka materiaalselt.
20 ISESEISVUSAASTA TEGELIKUD, JÄRJEKORDSED KINDLAD KAOTAJAD, NAGU PRAKTIKA ON SIIANI NÄIDANUD, IKKA JA AINULT, EESTI RAHVAS JA EESTI MAJANDUS.
Vasta
Miks
16.05.2012 12:44
meil? On konkreetne seltskond kellel paistavad juhtmed pikad olema?
Vasta
qkk
16.05.2012 13:17
Neiveltile- garantiifondi vastu pole keegi niiväga sõdinud. Pigem see erijuhu käsitlus ning absoluutne imuniteet( puudub aruandekohustus ning ESM töötajaid ei saa oma tegevuse eest ESMis karistada).
Selle erimenetlus tuli dokumentidesse detsembris ja kuna valitsus selle vastu ei olnud siis pole ju üldsegi hilja kui märtsis Õiguskantser selle kohtusse andis. Kohus nõuab ka aega jne. Neivelt võiks veidike uurida enne kui hakkab puru silma ajama - loodan et see pole pahatahtlik.
Kui rääkida veidike ESM taustast, siis ei näe kuidas see töötada saab. Kui ESM oleks komertspank siis saaks 500 mld rahalise panuse pealt 15-20 triljonit laenu anda. Kui see raha kantakse lihtsalt hoiusele siis tähendab see 500 mld käibelt kõrvaldamist (kriisi ajal !!!) Miks ei võiks EKP opmada sellist stabiliseerivat mehhanismi.
Keegi võiks näidata ära kuidas see ESM saaks toimida ja missmoodi see mehhanism laseb kriisi reguleerida. Mingi simulatsioon koos liikmesriikide raha saamise protsessiga oleks teretulnud.
degenerandid on võimul igalpool euroopas , ka eestis. ju pole siis olukord piisavalt hull et päid lendama hakkaks ja peab veel hullemaks minema enne kui uued jõud võimule tulevad
Vasta
qkk
16.05.2012 13:28
Kas EKP tunnistaks ESMi pangana, et selle läbi saaks emisiooni korraldada? Kellele alluks selline pank st kommertspankade töö kohta teevad järelvalvet liikmesriigid ESMi üle ei saa keegi teha!!! Kui ESM loodaks, siis see kahjustaks oluliselt keskpanga sõltumatust juhul kui EKP tunnistab keskpanka kommertspangana ja lubab seeläbi emissiooni teha. ESM saab salastada ka abi andmise tingimused st peale seda ei saa enam teada millitel tingimustel ja tähtajaga laenu Kreeka saab Järelikult on tegu turgu kahjustava kokkuleppega ja peaks selle Euroopa kohtusse saatma.
"Välismaalased viisid siit rohkem raha välja, kui sisse tõid, ja seda summas, mis ületas üheksasada miljonit eurot."
Neivelt võiks teada pangandustegelasena ka kuidas raha emiteeritakse. Ning siis ka seda et kommertspankadelt nõutavad reservid oli krooni ajal pretsedenitult kõrged. Kommertspankade reservid olid üle 60 mld krooni millest Eestis oli ca pool ehk siis 900 mlj on veel väga hea tulemus. Niiet neile kes pangad maha müüsid oleks saanud hetkel 2x suurem kingitus ning oleks saanud panka edasi pidada. Lisaks tegi meie valitsus Euroga liitumisel EKPle kingituse, kuna Eesti panga bilanssis olevad reservid olid ka ebaproportsionaalselt suured.
...Veel tuleks lisada, et astusime eurotsooni kõige viimasena ja ei saa vastutada eelnevalt tekitatud probleemide eest sama palju, kui need, kes kogu aeg nö laua taga istusid.
Jah, meie jõudsime lauda siis kui teised olid juba purjus ja meilt nõutakse nüüd arvete tasumist.
...Praegu peaksime arutama Euroopa Föderatsiooni üle ja selle üle, kui palju oleme nõus võimu ära andma ning missuguseid muutusi põhiseaduses tegema.
Meil pole siin midagi arutada. Need, kes nagu meil otsustavad, viskavad ülemustele kulpi täpselt niisama püüdlikult, nagu nad seda tegid vene ajal vene ülemustele.
Rad staratsa!
Vasta
Isik
16.05.2012 14:43
Põhiseadusest:
§ 111. Eesti raha emissiooni ainuõigus on Eesti Pangal.
Seega ütleks ma, et ainuüksi euroga liitumine on räige põhiseaduse rikkumine. Sest EL-i aluslepingud ja Eesti Panga seadus sätestavad, et pangatähti saab emiteerida ainult Euroopa Keskpanga loal.
Vasta
Otseinvesteeringute..
16.05.2012 14:52
... netosissevool oli 2011.aasata 1,2 miljardit eurot. Tegemist ei olnud netoväljavooluga.
Vasta
Hr.Neivelt,
16.05.2012 15:10
on rahanduses tõsine tegija. Kahjuks ei loe tema blogisi tänased võimuhaldurid, eesotsas Ansipiga. Eurole üleminekul, teatasid nii Ansip kui ka Ligi, et Hr. Neivelti hirmud, on tekkinud kadedusest!? Ime, et Hr. Neivelti koos Hr. Raigiga KaPo kirjandisse koos pildiga ei pandud? Kartke neid, sest üks töötab isegi VF pangas ja teine juba vana ja targem, kui 48 riigikogulast kokku Ilves kutsub koju talente ja tulevadki, kuid ainul persoonid, kes on kaotanud sära maailmas. Raha võtjaid tuleb juurde vaid Langi,Jänese ministeeriumitese, mitte majandust arendava ministr ivaldkonda. Kodanikud, kes suudaksid eestlasi majanduslikult eestimaalasi kaitsta, tunnistab valitsus vaenlasteks ja paneb vanglasse. Nonsenss12
Indrek Neivelt: oleme ESM-i aruteluga ajast maas
sync
No
erki
Välisinvesteeringud!? Ja mida see riigikohus siin otsustab, riigikohus ei tea ega peagi teadma midagi välisinvesteeringute maale toomisest. Riigikohtu põhiseaduse järelevalve menetlus näitab seda, et valitsuses ja riigikogus valitseb otsusevõimetus ja oskamatus end rahvusvaheliselt kehtestada
mida
Frisco
eesti elajas
DKW
terra
genn
XXXL
16.05.2012 11:00
sa nüüd öelda tahtsid? Et pole soliidne selle lepingu üle enam arutada, tuleks leppida ja siis järgmises lõigus, et see, kuidas meilt väljaimetavat summat arvestatakse, on ebaõiglane?! Arusaamatu. Lepingu p4.4. klausliga lepingut Eesti sõlmida ei tohi!
-------------------------------------- --------------------------------------- --------------------------------------- ---
Te saite Neiveltist üksüheselt aru. Pärast seda, mis on valitsuse ja parlamendi poolt korda saadetud, ennem allkirjastatud ja pärast kahetsetud, ei näe muu maailma silmis enam otsustest taganemine soliidne välja. See räägib kõige selgemalt ebakompedentsusest riigivõimu organites. Aga Neivelt ütleb ka seda, et siiski parem hilja kui mitte kunagi, sest kõikide oma õiguste delegeerimine Euroopa Ühendusele viib rahvuse suuremasse orjusesse ning tormituultest sõltuvusse kui me kunagi varem oleme olnud. Ka ei arva Neivelt, et ESM-i tingimused ja reeglid oleks kirja pandud ekslikult. Need härrased Brüsselis teavad, mida kirjutavad ja taotlevad. Minu lugupidamine õiguskantsleri büroo ametnikele ja loodan, et Riigikohus teeb Eesti Riigile vajaliku ja ainuõige otsuse.
ms parteitu
Eesti valitsejad on näidanud ja saavutanud suurepäraseid tulemusi sulgemiste, likvideerimiste ja lõhkumiste alal.
Tänu, Eestis olematule majandusjuhtimisele ja täielikult ebaõnnestunud reformidele polegi vist enam Eestil ilma EL abirahadeta võimeline eksisteerima.
Eesti iseseivusaja väga vähestest uusehitistest on vanglad, KUMU ja Stenbocki maja, valitsejatale.
ESM`ga liitumine ei halvenda kindlasti valitsejate rahakotti, elamise tingimusi ega muid hüvesid, ning pealegi valitsejad loodavad midagi võita oma "tarkusega", kuulekusega EL eest . Kindlasti võidavad valitsejad ka materiaalselt.
20 ISESEISVUSAASTA TEGELIKUD, JÄRJEKORDSED KINDLAD KAOTAJAD, NAGU PRAKTIKA ON SIIANI NÄIDANUD, IKKA JA AINULT, EESTI RAHVAS JA EESTI MAJANDUS.
Miks
qkk
Selle erimenetlus tuli dokumentidesse detsembris ja kuna valitsus selle vastu ei olnud siis pole ju üldsegi hilja kui märtsis Õiguskantser selle kohtusse andis. Kohus nõuab ka aega jne. Neivelt võiks veidike uurida enne kui hakkab puru silma ajama - loodan et see pole pahatahtlik.
Kui rääkida veidike ESM taustast, siis ei näe kuidas see töötada saab. Kui ESM oleks komertspank siis saaks 500 mld rahalise panuse pealt 15-20 triljonit laenu anda. Kui see raha kantakse lihtsalt hoiusele siis tähendab see 500 mld käibelt kõrvaldamist (kriisi ajal !!!) Miks ei võiks EKP opmada sellist stabiliseerivat mehhanismi.
Keegi võiks näidata ära kuidas see ESM saaks toimida ja missmoodi see mehhanism laseb kriisi reguleerida. Mingi simulatsioon koos liikmesriikide raha saamise protsessiga oleks teretulnud.
deg
qkk
qkk
Neivelt võiks teada pangandustegelasena ka kuidas raha emiteeritakse. Ning siis ka seda et kommertspankadelt nõutavad reservid oli krooni ajal pretsedenitult kõrged. Kommertspankade reservid olid üle 60 mld krooni millest Eestis oli ca pool ehk siis 900 mlj on veel väga hea tulemus. Niiet neile kes pangad maha müüsid oleks saanud hetkel 2x suurem kingitus ning oleks saanud panka edasi pidada. Lisaks tegi meie valitsus Euroga liitumisel EKPle kingituse, kuna Eesti panga bilanssis olevad reservid olid ka ebaproportsionaalselt suured.
võiks uurida http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional...
ESM on vastutuseta pank ja kui see põhja läheb siis ei pea kahjusid keegi kandma. Tundub, et see ongi selle loomise mõte.
....
Jah, meie jõudsime lauda siis kui teised olid juba purjus ja meilt nõutakse nüüd arvete tasumist.
...Praegu peaksime arutama Euroopa Föderatsiooni üle ja selle üle, kui palju oleme nõus võimu ära andma ning missuguseid muutusi põhiseaduses tegema.
Meil pole siin midagi arutada. Need, kes nagu meil otsustavad, viskavad ülemustele kulpi täpselt niisama püüdlikult, nagu nad seda tegid vene ajal vene ülemustele.
Rad staratsa!
Isik
§ 111. Eesti raha emissiooni ainuõigus on Eesti Pangal.
Seega ütleks ma, et ainuüksi euroga liitumine on räige põhiseaduse rikkumine. Sest EL-i aluslepingud ja Eesti Panga seadus sätestavad, et pangatähti saab emiteerida ainult Euroopa Keskpanga loal.
Otseinvesteeringute..
Hr.Neivelt,